Projekt 5. ročníku 2010/2011
- Bez autora
-
Příloha
Bleskem ČeskemAnotace projektu 5. ročníkuCíle:• Propojit funkčně obsahy vyučovacích předmětů a dosáhnout tak jejich synergického efektu • Nastavit edukační prostředí pro realizaci klíčových kompetencí• Vytvořit prostor pro uplatnění individuálních orientací a zájmů žáků • Zorientovat žáky v hlavních prvcích fyzickogeografické i socioekonomické sféry v České republice• Seznámit žáky s vybranými významnými osobnostmi českých dějin a vzbudit v nich zájem o historii. Obsah:Obsahem projektu bude aktivní seznamování se žáků s oblastmi České republiky a jejich charakteristikami. Oblast bude přiblížena vždy také třemi osobnostmi se vztahem k ní (narodily se zde, pracovaly, lze zde nalézt dochované výsledky jejich práce). Tyto osobnosti budou vždy spojeny s obsahem vyučovacích předmětů Český jazyk a literatura, Kultura ducha a těla, Člověk a jeho svět. Žáci budou vedeni k tomu, aby ke zjišťování charakteristik jednotlivých oblastí využívali různé zdroje – mapy, encyklopedie, internet, rozhovory s rodinnými příslušníky, osobní zážitky. Obsah projektu bude vždy korespondovat s aktuálně naplňovanými očekávanými výstupy (viz roční plán práce 5. ročníku). Hlavními používanými vzdělávacími strategiemi a metodami budou:o práce s různými zdroji informacío problémové vyučovánío vrstevnické vyučovánío projektová metoda (v rámci jednotlivých oblastí)o vzdělávání v souvislostech (propojování obsahů různých vyučovacích předmětů do uceleného obrazu světa, respektive probírané oblasti)o během školního roku vyjedou žáci do vybraných míst tří oblastí České republiky, cílem těchto výjezdů bude studium hmotné kultury (řízené pozorování, popis, zápis, nákres a porovnávání v praxi) Výstupy:Kniha o České republice (shrnující dokument dokumentu) zpracovaná ve dvojicíchPowerPointové prezentacePosteryMapy