| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova. |
světový romantismus (Goethe, Poe, Hugo, Scott, Puškin aj.) lyrika - epika - drama; povídka, román, balada řízená diskuse, dialog pravopis i/y podle vyjm. slov |
- práce s lit. ukázkami, reflexe čteného textu - četba vybraného lit. díla období romantismu, záznam z četby odevzdat nejpozději 9. 10. - pětiminutovka na pravopis podle vyjm. slov v dělených hodinách čj |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. - promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Město a orientace v něm New York Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Témata Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase - užití předložek místa a slovesa ESTAR. Písemná práce - překlad vět složených ze slovíček lekce 0. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů •porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy |
Opakování učiva 7. ročníku. Předložky se 3. a zároveň 4. pádem. Téma: Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu; rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu; vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem; nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací. |
druhá mocnina a odmocnina (využití kalkulátoru, tabulek, znalost zpaměti do 20) zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí -druhy pohybů - relativita pojmů klid a pohyb - relativní rychlost funkce, lineární funkce, pravoúhlá soustava souřadnic. |
Písemné práce: Čt 27.9. - mocniny a odmocniny, moment síly, nepřímá úměrnost Čt 4.10. - grafy funkcí, výpočty tlaku |
| Svět přírody |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů. |
vnitřní procesy v přírodní sféře - sopečná činnost, zemětřesení, tektonika vnější procesy v přírodní sféře - zvětrávání, transport a ukládání (vliv vody, větru, teploty, ledu a organismů) eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch |
|
| Člověk a společnost |
Spolupracuje i v obtížných sociálních situacích. Se vnímavý k sociálním problémům. V kontextu své situace a svých možností přispívá k řešení sociálních problémů. Analyzuje etické aspekty různých životních situací. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
Spolupráce jako etický projev. Sociální problémy. Adekvátní pomoc potřebným lidem. Etické stránky životních situací. Pravděpodobný vývoj světových regionů. Světové hospodářství. Rozložení surovinových a energetických zdrojů. |
Pravidla a modelové situace. Státy východní a jihovýchodní Asie. |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
zpěv s hudebním doprovodem hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu perokresba uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. |
základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce košíková, doplňkové sporty |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr |
Malba temperovými barvami, míchání barev ze tří základních barev a bílé. |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; poskytne první pomoc při úrazu. Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní pomůcky, první pomoc při drobných poraněních. Produkty finančního trhu pro investování. Produkty finančního trhu pro získání prostředků. Služby bank, aktivní a pasivní operace. |
|