| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace |
vypravování Práce s gramatickou, lexikální chybou |
Oprava písemné práce; Týdenní úkol |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). - písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Everyday English Life stages Přítomné časy průběhový a prostý. V učebnici opakování a úvod do první lekce |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá |
sloveso SER a jeho časování, užití ve větách týkajících se národnosti reakce na otázky, poskytování a vyžádání konkrétních informací |
? De dónde eres? De qué color es? - národnosti, barvy - opakování frází Rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. Španělsko a španělsky hovořící země- PT_Multikulturní výchova 7.A- text Los pollitos |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu. |
Opakování:Pozdravy a základní fráze. Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1.pádě. Osobní zájmena. Časování pravidelných sloves. Téma: Ich und meine Familie |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice. Analyzuje základní vlastnosti těles, odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. |
lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy; základní tělesa a výpočet jejich objemu (krychle, kvádr). |
Pondělí 24. 9. test - číselné výrazy s celými čísly, zákl. pojmy o tělesech, rovnice |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - ryby, paryby) |
|
| Člověk a společnost |
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. Objasní situaci Sámovy říše a její postavení v evropských souvislostech. |
rasismus X xenofobie Sámova říše |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
hudebně-dramatické aktivity, hry, hlasová hygiena (jazykolamy) malba temperovými barvami (erb) |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované), doplňkové sporty Pravidla míčových her |
|
| Volitelné předměty |
Vhpr |
Malba temperovými barvami, míchání barev ze tří základních barev a bílé. |
|
| Člověk a svět práce |
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|