| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku. Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se zvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Píšeš správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. (píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách) Porovnáváš významy slov, rozlišíš slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma a synonyma. (porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) |
slovní druhy a jejich třídění opakování - kořen, předpona, přípona vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma, synonyma druhy a žánry dětské literatury literatura umělecká a věcná, komiks uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků tiché čtení s porozuměním práce s textem (posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...) |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností. Vyplní osobní údaje do formuláře nebo dotazníku. |
Popis skutečnosti se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti..), za použití slovních spojení a vět. Doplňování informací číselné i nečíselné povahy (např. číslice, slova, slovní spojení), které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností které běžně vykonává. |
Jednoduché pokyny, rozhovory ve dvojicích, doplňování osobních údajů do dotazníku. Slovní zásoba - věci ve třídě. |
| Člověk a jeho svět |
Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. (objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody) Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Respektuješ pravidla bezpečné práce s hardware i software a postupuješ poučeně v případě jejich závady. Využíváš základní standardní funkce počítače a jeho nejběžnější periferie. Určíš polohu svého bydliště. (určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu) Určíš světové strany. (určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě) Vyčteš informace z mapy. (rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map a vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Při vyhledávání informací na internetu používáš jednoduché a vhodné cesty. |
živá a neživá příroda přírodní společenstva - les, louka, rybník časová osa historie českého státu, od pravěku k příchodu Slovanů pravidla práce s počítačem ovládání počítače popis součástí orientace na klávesnici poloha místa určování světových stran náčrt, plán, mapa mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách práce se školní www prezentací a dalšími prezentacemi |
|
| Kultura ducha a těla |
Při výtvarném tvoření využíváš kresbu i malbu. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy) Zapojuješ se do společného zpěvu. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti) Udržuješ pořádek na pracovním místě. (udržuje pořádek na pracovním místě) Reaguješ na smluvené povely a signály. (užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví) Aktivně se účastníš rozcvičky. (zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením) Provádíš jednoduché hudební improvizace. (provádí elementární hudební improvizace) |
kresba a malba pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost) příprava práce, organizace pracovního místa komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály) příprava organismu před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a napínací cvičení hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace |
|
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Pamětně sčítáš a odčítáš v oboru 0 - 1000. Násobíš jednociferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla dělení čísla dvojciferného jednociferným dělení se zbytkem pamětné sčítání a odčítání v oboru 0 - 1000 principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení) význam a užití závorek výhody sdružování čísel při sčítání několika sčítanců bez závorek slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
|