| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí. |
preromantismus, světový romantismus (Goethe, Poe, Hugo, Scott, Puškin aj.) práce s Pravidly českého pravopisu VJ, větné členy, souvětí, VH, VV, druhy VV, interpunkce v souvětí, grafické zobrazení souvětí |
vyjmenovaná slova, i/y v koncovkách podst. jmen opakování učiva ze 7. r. |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
- porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu) - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou popis plánů ve smysluplném navazujícím projevu |
- opakování učiva ze sedmého ročníku - město - New York |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života |
Opakování témat Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase - užití předložek místa a slovesa ESTAR. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Opakování učiva 7. ročníku. Téma: Ferien und Reisen |
| Matematicko fyzikální základ |
procvičuje: početní operace, řeší slovní úlohy využívající přímou úměrnost, poměr, výpočty tlaku; užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu; rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí. |
viz procvičování druhá mocnina a odmocnina (využití kalkulátoru, tabulek, znalost zpaměti do 20) druhy pohybů, relativita pojmů klid a pohyb, relativní rychlost |
V pondělí 17.9. píšeme test, jehož obsahem bude: -zlomek -číselný výraz -přímá úměrnost - lineární rovnice -poznatky o síle a výpočet momentu síly -přehled fyz. veličin a jednotek |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Objasní vliv jednotlivých sfér na vznik a trvání života. Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních geologických dějů. |
fyzickogeografická sféra fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor vnitřní procesy v přírodní sféře (procesy v litosféře - zemětřesení, sopečná činnost, tektonické procesy) vnitřní síly utvářející zemský povrch |
Učební materiály: - poznámky a obrázky či pracovní listy z hodin - Školní atlas světa - Přírodopis 9 - str. 37-55, 60-61, |
| Člověk a společnost |
Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. |
pravděpodobný vývoj světových regionů světové hospodářství rozložení surovinových a energetických zdrojů krajina |
Zaměření na oblast Asie Hravý zeměpis (str.34-49) |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
zpěv s hudebním doprovodem kombinace výtvarných technik, kresba, malba |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
košíková doplňkové sporty tělesná a duševní hygiena |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; poskytne první pomoc při úrazu. |
bezpečnost a ochrana zdraví při práci pracovní pomůcky první pomoc při drobných poraněních |
|