| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci. tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. |
opakování - lyrika, epika, drama, verš, rým, sloka, metafora, personifikace Gramatická cvičení - Opakování - koncovky podstatných a přídavných jmen; koncovky přísudku; duálové tvary; velká písmena atd. Opakování - větné členy, graf věty jednoduché vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářečí a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k tématům spojeným s popisem životních událostí. Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. |
Opakování učiva ze šestého ročníku. Life stages. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem. |
- základní konverzační fráze, výslovnost, čtení jednoduchých textů |
Povídání o zemi a o jazyce jako takovém, číslovky do 20 konverzace ve dvojici ochutnávka potravin (spojené hodiny A i B) |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu. |
Německá výslovnost a pravopis. Pozdravy a základní fráze. Podstatná jména v 1. pádě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice. Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objeme při řešení praktických problémů. |
Lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy. Základní tělesa - pojmy, převody jednotek, výpočet povrchu krychle, kvádru. Hustota látek, vztah mezi hmotností, hustotou a objemem - základy. |
|
| Svět přírody |
Rozliší základní projevy a podmínky života. Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. |
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty, fotosyntéza pohlavní a nepohlavní rozmnožování |
|
| Člověk a společnost |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Orientuje se na mapě asijského kontinentu. |
vznik Franské a Byzantské říše Arabský svět a Islám Asie - geografická členitost |
|
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Hudebně-dramatické aktivity, artikulace, intonace, gesto. Kresba - hledání výrazových možností linie, textury, kontrastu a jejich využití ve vlastní tvorbě. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
Průpravné míčové hry - přehazovaná, florbal, průpravná cvičení ve volejbale. Pravidla míčových a jiných her. |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci pracovní pomůcky první pomoc při drobných poraněních. |
|