| Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor) slovesa (osoba, číslo, způsob, čas) tvary slov druhy a žánry dětské literatury literatura umělecká a věcná, encyklopedie, slovník |
|
| Anglický jazyk |
Vyplní osobní údaje do formuláře. Rozumí jednoduchému poslechovému textu, pokud je pronášen pomalu a zřetelně a má k dispozici vizuální oporu. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Doplňování informací číselné i nečíselné povahy (např. číslice, slova, slovní spojení), které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností které běžně vykonává. Porozumění tématu krátkého a jednoduchého poslechového textu, má-li k dispozici vizuální nebo audio oporu. Otázky při neporozumění. |
Hodiny, kolik je hodin? Určování času, doptání se na čas. |
| Člověk a jeho svět |
Přemýšlíš o možnostech zlepšení životního prostředí. (poukáže v nejbližším společenském a přírodním prostředí na změny a některé problémy a navrhne možnosti zlepšení životního prostředí Prahy) Komunikuješ pomocí internetu či jiných běžných komunikačních zařízení. Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
problémy, které nás trápí v Praze odesílání a příjem emailu s přílohou přírodní společenstva - les, louka, rybník |
Environmentální výchova - vztah člověka k prostředí -náš životní styl (spotřeba věcí, energie, odpady, způsoby jednání a vlivy na prostředí. Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. |
| Kultura ducha a těla |
Při práci se stavebnicemi používáš vhodné nářadí. (při práci se stavebnicemi provádí jednoduchou montáž a demontáž) Rozlišíš jednoduché hudební formy. (rozpozná hudební formu jednoduché písně či skladby) Změříš pohybové výkony. (změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
používání jednoduchého nářadí a spojovacích prvků stavebnic jednoduché hudební formy (píseň + výběr některé další hudební formy) pohybové testy, měření výkonů, měřidla |
|
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Určíš obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užíváš základní jednotky obsahu. (určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu) Znázorníš osově souměrné útvary a určíš osu souměrnosti. (rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvaru překládáním papíru) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 1 000 000, násobení a dělení do milionu, písemné násobení dvojciferným a trojciferným číslem obsahy a jednotky obsahu osová souměrnost osově souměrné útvary |
|