| Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Rozlišíš větu jednoduchou a souvětí. (odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí) Vhodně použiješ spojovací výrazy. (užívá vhodných spojovacích výrazů, podle potřeby projevu je obměňuje) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor) slovesa (osoba, číslo, čas) tvary slov stavba věty věta jednoduchá, souvětí spojovací výrazy |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální. Multikulturní výchova, lidské vztahy - tolerantní vztahy a rozvoj spolupráce. |
| Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti svých zájmů a každodenního života. Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email). Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu. |
Čtení textů s použitím slovesa mít a samostatné psaní krátkých vět i uceleného kratšího textu se slovesem mít. |
| Člověk a jeho svět |
Vyčteš informace z mapy. (rozlišuje mezi náčrty, plány a základními typy map a vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Chápeš důležitost rovnováhy v přírodě. (objevuje a zjišťuje princip rovnováhy přírody a nachází souvislosti mezi konečným vzhledem přírody a činností člověka) Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy) Komunikuješ pomocí internetu či jiných běžných komunikačních zařízení. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
náčrt, plán, mapa mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách Habsburkové rovnováha v přírodě podíl člověka na stavu přírody a krajiny třídění organismů do skupin zřízení a údržba emailové adresy na veřejném serveru odesílání a příjem emailu s přílohou |
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství Environmentální výchova, Vztah člověka k prostředí - příroda a kultura obce a její ochrana. Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. |
| Kultura ducha a těla |
Sdílíš s ostatními pocity ze své tvorby. (nalézá obsah výtvarných zobrazení, která vytvořil, vybral či upravil a komunikuje o nich) Zařazuješ do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení. (zařazuje pravidelně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením v optimálním počtu opakování) Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
komunikace o výtvarném zobrazení zdravotní oslabení - pohybový režim, dechová cvičení, zásady správného držení těla, sestavy cvičení, význam cvičení v sériích. komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály). |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov. |
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 1 000 000, násobení a dělení do milionu, písemné násobení dvojciferným a trojciferným číslem |
|