Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 11.06.2018 do 29.06.2018

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura -využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů -rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele -ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji. PT: Mediální výchova - Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace) - úvaha tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie májovci, realismus v Čechách a ve světě, „de siècle“, moderna a její představitelé úvaha dle zadání, vzájemné sdílení, základní znaky , stanoviska a argumentace,propojení - ročníkový projekt Rozsviť! - umělecký text - grafický záznam v textu - seznámení s autory dekadence a symbolismu, ruský psychologický román
Anglický jazyk Rozumí krátkým a jednoduchým textům a vyhledá v nich potřebnou informaci. Převypráví událost či příběh. Historie, materiály. Shrnutí a opakování mluvnických časů, slovní zásoby a základních frází.
Španělský jazyk odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá Planes para el verano - procvičení blízké budoucnosti a budoucího času, tvorba otázky PT: Multikulturní výchova ( bližší seznámení se Španělskem - referáty a jejich prezentace) - praktické užití slovní zásoby
Německý jazyk Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. Základní zdvořilostní obraty. Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. Dokončení tématu Im Restaurant. Opakování učiva 8. ročníku. Vedlejší věty se spojkou weil, dass. Téma: Ferien und Reisen.
Matematicko fyzikální základ Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů.
Svět přírody Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. Aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemických reakcí v praxi a při předcházení jejich nebezpečnému průběhu. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklad uplatňování neutralizace v praxi. Rozlišuje různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití. Uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků chemické rovnice - slučování, neutralizace zákon zachování hmotnosti látkové množství, molární hmotnost vliv teploty, plošného obsahu, povrchu výchozích látek na rychlost chemických reakcí katalyzátory kyselost a zásaditost roztoků destilovaná, pitná a odpadní voda výroba pitné vody, čistota vody čistota vody, čistota a složení ovzduší, ozonová vrstva PT: Sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce. Environmentální výchova, základní Podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí - nutnost ochrany vody, zdroje znečištění, ekologie.
Člověk a společnost Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. (společnost 19. století) Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - základní principy a hodnoty demokratického politického systému. Vymezí a lokalizuje region Prahy. Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají. Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva. Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí.
Estetická výchova vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality
Tělesná výchova Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. historie a současnost sportu olympismus zdravý životní styl - opakování, závěrečné shrnutí odbíjená doplňkové sporty Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice.
Člověk a svět práce Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce.