| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
produkce projevů mluvených i psaných renesance a humanismus v Čechách a ve světě, pobělohorská literatura barokní, dílo J. A. Komenského klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
Zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká prostředí, v němž žije, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. Porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). |
Londýn. Orientace ve městě. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností. |
výběr, řazení a doplňování odpovědí. |
Rodina, příbuzní, popis osob a místa - opakování probraného učiva interaktivní formou. |
| Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
Porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení. |
Opakování gramatiky 7. ročníku. Vybrané předložky se 3. a 4. pádem. Zeměpisné názvy. Téma: Ferien |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. |
zpracování dat do tabulek a grafů čtení z grafů a diagramů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. Optimálně reaguje na změny v období dospívání a kultivovaně se chová k jedincům opačného pohlaví. V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíli mladých lidí přijímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém potravní řetězce sexuální výchova |
PT: Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina |
| Člověk a společnost |
posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek. dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady |
globální společenské, politické a hospodářské procesy srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století baroko a osvícenství právo - soubor práv a povinností protiprávní jednání, jeho postih |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Vysvětluje postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Uplatňuje pěvecké dovednosti při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost vztah obsahu a formy vizuálního vyjádření písně a skladby různých stylů a žánrů hlasová hygiena, technika vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
PT: Multikulturní výchova, multikulturalita odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření Osobnosti a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci |
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - turistika, pobyt v přírodě. |
práce s mapou |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky, ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu. Provádí montáž a demontáž jednoduchých předmětů a zařízení. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|