| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti. porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
Virginie Woolfová - Hodiny |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
• popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
En el restaurante, en el mercado, la receta favorita |
tiempo pasado simple (minulý čas) návštěva restaurace - objednávka (praktické užití jazyka) |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Množné číslo podstatných jmen. Skloňování přídavných jmen. Témata: Zukunft, Träume und Wünsche, Traumberuf, Meine Pläne Test-Meine Zukunft. Závěrečný shrnující test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí. Určí vlastnosti polovodiče. Zapojí správně polovodičovou diodu. Objasní (kvalitativně) pomocí poznatků o gravitačních silách pohyb planet kolem Slunce a měsíců planet. Odliší hvězdu od planety na základě jejich vlastností. |
prostorová představivost vlastnosti polovodiče polovodičová dioda pohyb planet a vesmírných těles vlastnosti hvězd, vlastnosti planet |
nutno odevzdat technický výkres a práci na téma Vesmír |
| Svět přírody |
V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíli mladých lidí přijímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování. Objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří. |
lidská sexualita ontogeneze člověka |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. Orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu. |
• Zahraniční vazby České republiky • příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích • práce s časovou osou a dějepisnými mapami, přehled historických epoch |
|
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření. |
Malba na plátno a prezentace vlastních děl. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
Herní kombinace v košíkové a odbíjené. Úpolová cvičení. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
|
|