Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 28.05.2018 do 08.06.2018

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry, osobnosti a díla období od středověku po klasicismus. Vyhledává informace v různých typech informačních zdrojů. Využívá zásady studijního čtení. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby v souvětí. Vývoj a proměna lit. žánrů, zaměření na zásadní osobnosti a díla daných historických období. Výpisky, poznámky; záznam hlavní myšlenky v bodech. Formuluje hlavní myšlenku textu, vytvoří stručné poznámky. Interpunkce v souvětí. Práce na literárním leporelu
Anglický jazyk Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. Vyhledávání konkrétních informací o Velké Británii v jednoduchém textu. Reálie Velké Británie, Londýn. Orientace ve městě. Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Španělský jazyk Stručně reaguje na jednoduchá písemná sdělení. Písemná sdělení týkající se každodenních situací. Oblíbené zvíře - prezentace. Dokončení atlasu zvířat.
Německý jazyk Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. • porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení • používání základních zdvořilostních obratů, poskytnutí konkrétních informací Dokončení témat Essen und Trinken, Einkaufen. Úvod do tématu Reisen. Zeměpisné názvy+předložky s nimi spojené. Testík-Essen und Trinken. Závěrečný test-shrnutí gramatiky a témat tohoto pololetí.
Matematicko fyzikální základ Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. vztlaková síla Archimédův zákon zpracování dat do tabulek a grafů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr
Svět přírody Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel . Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - populace, společenstva, ekosystémy. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledávání společných a odlišných znaků Systém organismů - jednobuněčné organismy (řasy a prvoci). názory na vznik života živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém ekosystém, populace, společenstvo potravní řetězce Přírodopis 6 Buňka - str. 20-23 Jednobuněčné organismy - str. 42-47 Názory na vznik života - str. 8-11 Vztahy mezi organismy - str. 16-17 Společenstvo, ekosystém - str. 104-109
Člověk a společnost Objasní příčiny a důsledky 30.leté války a posoudí její důsledky. Na příkladech evropských dějin, konkretizuje absolutismus, konstituční monarchii, parlamentarismus. Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a významné kulturní památky. Zvažuje jaké změny ve vybraných reginech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. Třicetiletá válka a její důsledky srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17 a 18. století Baroko a osvícenství Vývoj světových regionů Globální společenské, politické a hospodářské procesy Zelený pruh - strana 34 - 45
Estetická výchova Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Vysvětluje postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Uplatňuje pěvecké dovednosti při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost vztah obsahu a formy vizuálního vyjádření písně a skladby různých stylů a žánrů hlasová hygiena, technika vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu PT: Multikulturní výchova, multikulturalita odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření Osobnosti a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci
Tělesná výchova Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - turistika, pobyt v přírodě. přehazovaná, doplňkové sporty práce s mapou PT: kooperace, kompetice, komunikace, morální rozvoj.
Člověk a svět práce Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky, ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu. Provádí montáž a demontáž jednoduchých předmětů a zařízení. tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení