| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry, osobnosti a díla období od středověku po klasicismus. Vyhledává informace v různých typech informačních zdrojů. Využívá zásady studijního čtení. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby v souvětí. |
Vývoj a proměna lit. žánrů, zaměření na zásadní osobnosti a díla daných historických období. Výpisky, poznámky; záznam hlavní myšlenky v bodech. Formuluje hlavní myšlenku textu, vytvoří stručné poznámky. Interpunkce v souvětí. |
Práce na literárním leporelu |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. Vyhledávání konkrétních informací o Velké Británii v jednoduchém textu. |
Reálie Velké Británie, Londýn. Orientace ve městě. Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduchá písemná sdělení. |
Písemná sdělení týkající se každodenních situací. |
Oblíbené zvíře - prezentace. Dokončení atlasu zvířat. |
| Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení • používání základních zdvořilostních obratů, poskytnutí konkrétních informací |
Dokončení témat Essen und Trinken, Einkaufen. Úvod do tématu Reisen. Zeměpisné názvy+předložky s nimi spojené. Testík-Essen und Trinken. Závěrečný test-shrnutí gramatiky a témat tohoto pololetí. |
| Matematicko fyzikální základ |
Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. |
vztlaková síla Archimédův zákon zpracování dat do tabulek a grafů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr |
|
| Svět přírody |
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel . Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - populace, společenstva, ekosystémy. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledávání společných a odlišných znaků Systém organismů - jednobuněčné organismy (řasy a prvoci). názory na vznik života živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém ekosystém, populace, společenstvo potravní řetězce |
Přírodopis 6 Buňka - str. 20-23 Jednobuněčné organismy - str. 42-47 Názory na vznik života - str. 8-11 Vztahy mezi organismy - str. 16-17 Společenstvo, ekosystém - str. 104-109 |
| Člověk a společnost |
Objasní příčiny a důsledky 30.leté války a posoudí její důsledky. Na příkladech evropských dějin, konkretizuje absolutismus, konstituční monarchii, parlamentarismus. Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a významné kulturní památky. Zvažuje jaké změny ve vybraných reginech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. |
Třicetiletá válka a její důsledky srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17 a 18. století Baroko a osvícenství Vývoj světových regionů Globální společenské, politické a hospodářské procesy |
Zelený pruh - strana 34 - 45 |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Vysvětluje postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Uplatňuje pěvecké dovednosti při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost vztah obsahu a formy vizuálního vyjádření písně a skladby různých stylů a žánrů hlasová hygiena, technika vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
PT: Multikulturní výchova, multikulturalita odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření Osobnosti a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci |
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - turistika, pobyt v přírodě. |
přehazovaná, doplňkové sporty práce s mapou |
PT: kooperace, kompetice, komunikace, morální rozvoj. |
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky, ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu. Provádí montáž a demontáž jednoduchých předmětů a zařízení. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|