| Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníkovými příručkami. |
• pravidla české skladby • kodifikační příručky, orientace v příručkách, dostupnost jazykových publikací |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou - popis oblíbeného filmu či pořadu. |
Slovní zásoba týkající se různých forem zábavy; vyjádření budoucnosti pomocí vazby "going to". (začátek 6. lekce) Multikulturní výchova, multikulturalita - komunikace s lidmi z jiných zemí, specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. |
početní operace se zlomky převrácená hodnota čísla porovnávání zlomků vztah zlomek desetinné číslo |
|
| Svět přírody |
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné pomocí atlasů. |
Základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin. Rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem. |
|
| Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik. Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. Na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
etnický obraz Evropy po stěhování národů změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států multikulturalita projevy vandalismu čtení z mapy, práce s textem |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění |
Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava volejbalová průprava doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
tvorba náčrtu čtení jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů Prezentace vytvořených prací |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, identifikování základních orientačních prvků v textu. |