| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů |
-skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí realismus, jeho znaky, dílo Boženy Němcové - základní znaky úvahy |
opakování, poměry mezi souřadně spojenými větami vedlejšími, test na interpunkci a velká písmena - život a dílo B. Němcové, vyhledání informací, práce s textem a literární ukázkou, dílo Divá Bára (charakteristika literární postavy) |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace a promluvy, která se týká oblečení. Porozumění jednoduchému textu týkajícího se oblečení. |
Použití modálních sloves, minulý čas modálních sloves. Hry na procvičení slovní zásoby. |
|
| Španělský jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
stavba vět - konkrétní informace budoucí čas jednoduchý |
Mi día - tvorba komiksu budoucí čas jednoduchý - procvičování a tvorba vět |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. Základní zdvořilostní obraty. Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Opakování modálních sloves, skloňování podstatných jmen v různých pádech. Osobní zájmena-skloňování. Téma: Im Restaurant-základní fráze a obraty. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a násobí mnohočleny. Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Načrtne a sestrojí sítě základních těles. |
sčítání a násobení mnohočlenů úvod do vzorců... (a + b)2 (a - b)2 a2 - b2 válec, koule, jehlan, kužel sítě těles |
Hledání informací o vybraných tělesech, tvorba společného portfólia. |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - kyseliny a soli vlastnosti a využití kyselin, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí výskyt a praktický význam některých kyselin |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy |
| Člověk a společnost |
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
- Liberalismus x socialismus - Vznik politický stran v R-U v letech 1848-1914 - Četba historických a současných textů (srovnání vlastenectví a nacionalismu) Práce s tématickými mapami ČR a světa Ostrovy z plastu v Tichém oceánu |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
kombinace výtvarných technik interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
Výtvarná kolekce |
| Tělesná výchova |
V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého člověka. |
mezilidské vztahy, komunikace základy orientace na mapě základy orientačního běhu gymnastika kondiční formy cvičení moderní gymnastika atletika úpolová cvičení herní kombinace v košíkové a odbíjené zdravotní a sociální rizika zneužívání návykových látek závislost |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. |
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
motivační dopis a tvorba strukturovaného životopisu |
|