| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
literatura evropské renesance pravidla české skladby řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci |
Grafické rozbory souvětí (věta hlavní, věta vedlejší, druhy VV) |
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat. Zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. |
Opakování učiva z lekce 3. Velká Británie, Londýn, orientace ve městě. |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky |
Reálie Latinská Amerika + historie. Krátký dopis jako odpověď. Text Animales -rozšíření slovní zásoby. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Porozumění jednoduchému textu a vyhledání požadované informace. Tvorba krátkých odpovědí na krátká sdělení či otázky. |
Práce se slovníkem. Opakování skloňování podstatných jmen, časování sloves, číslovek, předložek spojených s časem. Téma: Essen und Trinken. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. |
mechanika kapalin hydrostatický tlak zpracování dat do tabulek a grafů čtení z grafů a diagramů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (hmyz, ostnokožci) rozeznání a zařazení běžých druhů do skupin (hmyz, ostnokožci) práce s atlasem zásady bezpečného chování ve styku s bezobratlými živočichy přizpůsobení organismů různým podmínkám prostředí struktura rostlinné, živočišné, bakteriální bunky vyhledání společných a odlišných znaků názory na vznik života |
Přírodopis 6 - hmyz- test - ostnokožci (str. 102-103) + pracovní list - buňka (str. 20-23 - jednobuněčné organismy (42-47) - vznik života (str. 8-11) |
| Člověk a společnost |
vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. |
snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 Třicetiletá válka a její důsledky |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření vlastní osobitá tvorba |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - basketbalová a volejbalová průprava. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - průpravná cvičení v přehazované. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
basketbalová poziční střelba volejbalové podání obranné a útočné činnosti, taktika hry |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky, ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|