| Český jazyk a literatura |
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Zapojuje se do diskuze, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. Komunikuje přiměřeně situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve věte jednoduché. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
|
PT: Osobností a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci, rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
Reálie USA, porovnání s VB. Závěr lekce 5. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. |
početní operace se zlomky porovnávání zlomků vztah zlomek desetinné číslo |
|
| Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva k jednotlivým orgánům. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. |
Uspořádání stavby rostlinného těla. Stavba a význam jednotlivých částí rostlin. |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. |
Doba vlády J. Caesara, principá, první císaři republika x monarchie x císařství, život v době vrcholu římské říše multikulturalita změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států kořeny a zrod křesťanství |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu |
Komletace 3D modelu města |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Atletika. Basketbalová průprava. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
tvorba náčrtu čtení jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů |
|