| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945-1968. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
|
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
• promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Téma: životní prostředí. Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
En el mercado, en el restaurante, en el bar |
- otázky a odpovědi k textům, vyhledávání nové slovní zásoby, příprava na malé maturity článek Los bocadillos, las tapas - speciality ve šp. kuchyni minulý čas složeny- procvičování PT: Multikulturní výchova |
| Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Minulý čas sloves-perfektum a préteritum. Množné číslo podstatných jmen. Téma: Zukunft, Traumberuf, Meine Pläne. Opakování na malé maturity. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Určí vlastnosti polovodiče. |
práce na rysu dle individuálního schváleného zadání; energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie - dokončení vlastnosti polovodiče |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíli mladých lidí přijímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování. |
Stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová, rozmnožovací. Lidská sexualita |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Posoudí postavení rozvojových zemí. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. |
Socialistický a kapitalistický blok (Sametová revoluce 1989 - 1993). Rozpad koloniálního systému, rozvojové země. Pravděpodobný vývoj světových regionů. |
|
| Estetická výchova |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami. |
Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Znaky hudebních stylů a slohů. |
Malba na plátno. Poslech hudby dvacátého století. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
Herní kombinace v košíkové a odbíjené. Úpolová cvičení. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
|
|