| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. |
- skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí - referáty - autoři romantismu a realismu - balada, poema, dílo K. J. Erbena - realismus v Čechách- Borovský x světový realismus Twain, Doyle, Wells |
procvičování věty hlavní souřadně spojené, větné členy souřadně spojené, vedlejší věty - opakovací test - povinná četba, výklad a výtah, vyhledávání informací, práce se zdroji, zhodnocení společného projektu EV a ČJ (spisovatelé 19. století) - poslech Vodníka (zpracování Semaforu) - zhodnocení div. představení Trnová koruna |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým textům a vyhledá v nich požadovanou informaci. Napíše jednoduchý text, který se týká známých témat. |
Článek z učebnice nebo z časopisů. Použití gramatických pravidel při psaní textu. Průřezové téma: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
|
| Španělský jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
Mi día - zvratná slovesa, jejich časování jednoduchý budoucí čas |
práce s textem Mi día- překlad a vyhledávání informací, odpovědi na otázky návrh komiksu Mi día |
| Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům. |
Skloňování osobních zájmen. Práce se slovníkem. Opakování slovní zásobu k tématu Essen und Trinken, úvod do tématu Im Restaurant. Propojení s ČJL: Bratři Grimmové-Pohádky. Test na osobní zájmena. |
| Matematicko fyzikální základ |
Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí. Sčítá a násobí mnohočleny. Načrtne a sestrojí sítě základních těles. |
Hluk v běžném životě přeměna energií zákon zachování energie sčítání a násobení mnohočlenů sítě těles |
PT: Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk v rámci dělených hodin |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučeniny - oxidy, hydroxidy, kyseliny a soli vlastnosti a využití oxidů, kyselin, hydroxidů, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin ochrana životního prostředí, globální problémy a jejich řešení |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy |
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. |
- Revoluce 1848 v českých zemích - Historické texty - hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky - přírodní poměry a zdroje České republiky |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních kombinace různých výtvarných technik; artefakt |
práce na výtvarně informačních artefaktech vztahujících se k probíraným osobnostem české literatury 19. st. |
| Tělesná výchova |
Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
patologické jevy drogy a jiné škodliviny doping sebehodnocení v dané pohybové činnosti odbíjená doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj – psychohygiena. (PT: Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj – komunikace.) Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. |
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
Tvorba životopisu. |
Tvorba prezentací z projektových dnů. |