| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
Starý a Nový zákon charakteristika |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou • odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí |
Závěr lekce 5, opakování a ověření znalostí/dovedností. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
Konstrukce trojúhelníku pomocí výšek a těžnic. Konstrukce kružnice opsané a vepsané trojúhelníku. |
|
| Svět přírody |
Rozpozná,porovná a objasní funkce základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. |
Stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin. Uspořádání stavby rostlinného těla. |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí. Objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí. Neagresivním způsobem obhajuje svá práva. Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
triumvirát, Caesar, císařství republika, císařství, nástup křesťanství charakter člověka lidská identita, její zdroje a nezadatelnost hájení osobních a skupinových práv rizika hospodaření a zvažování jejich míry |
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - jak se promítá "já" do jednání lidí. |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis (tvorba modelu antického města) nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Doplňkové sporty. Basketbalová průprava. |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
tvorba náčrtu čtení jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů - tvorba výroku dle zadání (svícen) |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, identifikování základních orientačních prvků v textu. |