| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovu část a koncovku. Při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy. Posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení. |
Předpona s-,z-,vz-. Literární pojmy. Sestavení příběhu nebo sdělení z daných vět na základě časové nebo příčinné souvislosti. |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu. Jednoduše sdělí informace o sobě, rodině, škole a volném čase. |
Denní program, záliby, škola. Přítomný čas prostý ve větách. |
|
| Člověk a jeho svět |
Využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkci jednolivých orgánových soustav a podpoře vlasního zdravého způsobu života. Rozpozná život ohrožující zranění, ošetří drobná poranění a zajistí lékařskou pomoc. Uplatňuje ohleduplné chování k druhému pohlaví a orientuje se v bezpečných způsobech sexuálního chování mezi chlapci a děvčaty v daném věku. Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik. |
Lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl (oběhová soustava, trávicí soustava) Poskytnutnutí první pomoci, prevence úrazů, nemoc, drobné úrazy a poranění. Základy sexuální výchovy, partnerství, rodičovství - rodina a partnerství, biologické a psychické změny v dospívání. 1848,Rakouská monarchie 2. pol. 19. století. |
24. 4. - další část projektu - lékařství - první pomoc, sexuální výchova |
| Kultura ducha a těla |
Poskytne první pomoc při úrazu. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy. Zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti. (pěvecký a mluvní projev - pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu, dynamicky odlišný zpěv), hlasová hygiena. Reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie. |
První pomoc při možných lehkých úrazech. Doplňkové sporty Kresba, malba, tvorba soustav lidského těla. Zpěv písní, poslech skladeb (melodie, taktování). |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření |
| Informatika |
Narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty. |
Konstrukce pravoúhlého trojúhleníku a vytvoření postupu konstrukce na základě znalostí pravoúhlého trojúhelníku. Desetinná čísla v řádu desetin a setin. |
|