| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. |
|
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text). Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Téma: životní prostředí, environmentální témata dle zájmu žáků. Formální dopis. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům . Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
En el restaurante, en el mercado |
- nakupování a objednání jídla - tvorba vlastního menu - využití minulého času složeného - jednoduché rozhovory práce s textem Bocadillos, en el restaurante (poslech. cvičení) |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. |
Minulý čas sloves- perfektum, préteritum. Opakování vedlejších vět. Pohádky bratří Grimmů-práce s textem v minulém čase. Práce se slovníkem. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Určí vlastnosti polovodiče. |
volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) vlastnosti polovodiče |
v týdnu od 23.4. si napíšeme test na magnetickou indukci |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
Stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - vylučovací, nervová, rozmnožovací soustava. |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. |
60.léta v USA a SSSR Socialistický a kapitalistický blok (normalizace, Charta 77) |
|
| Estetická výchova |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami. |
Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Znaky hudebních stylů a slohů. |
Návrhy na malbu na plátno. Poslech hudby dvacátého století. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
Herní kombinace v košíkové a odbíjené. Sportovní a moderní gymnastika. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
prezentace středních škol |
|