Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 16.04.2018 do 27.04.2018

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. PT - Mediální výchova - Vnímání autora Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. romantismus a realismus - literární teorie, pojmy báchorka, román, epigram ( Tyl, Čelakovský, Erben, Puškin, Lermontov, bři Grimmové, Borovský) slohový útvar - výklad , práce se zdroji, domácí slohová práce souřadnost a podřadnost, větné poměry, poměry mezi souřadnými větnými členy - návštěva divadelního představení Trnová koruna - propojení s EV, tvorba výstavního panelu (skupinová práce) - dopis a la Oněgin ( propojení komunikační a literární výchovy) - učíme se ve dvojici, práce s chybou, sdílené učení - návaznost učiva, složitější souvětí
Anglický jazyk Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Napíše krátké texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy a osvojovaných témat. Minulý čas prostý a průběhový, used to, modální slovesa v minulém čase. Práce s textem.
Španělský jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. PT: Multikulturní výchova - en el aeropuerto Mi día, zvratná slovesa - rozhovory, odlet a přílet, časové údaje, tvorba otázek - časování zvratných sloves - prezentace prací na téma Espaňa (rozšíření povědomí o dané zemi)
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům. Opakování podstatných jmen v různých pádech. Skloňování osobních zájmen. Dokončení tématu Schule und Beruf. Práce se slovníkem. Propojení s ČJL:Pohádky bratří Grimmů.
Matematicko fyzikální základ Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku. Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí. konstrukce středová souměrnost zdroje zvuku, podmínky pro šíření zvuku hluk v běžném životě (PT: Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk.)
Svět přírody Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů a hydroxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. chemicá vazba, názvosoví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy, hydroxidy vlastnosti a využití oxidů a hydroxidů výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy
Člověk a společnost Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. - Revoluce 1848 v českých zemích a Evropě. - vlastenectví a nacionalismus, historické příklady - hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky - přírodní poměry a zdroje České republiky Práce se školním atlasem.
Estetická výchova vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. kombinace výtvarných technik interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních
Tělesná výchova Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. historie a současnost sportu olympismus mezilidské vztahy, komunikace odbíjená doplňkové sporty patologické jevy Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika.
Člověk a svět práce Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor