| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
Bible rozvíjející větné členy |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou - porovnání dvou či více věcí. |
Multikulturní výchova, multikulturalita - komunikace s lidmi z jiných zemí, specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Přídavná jména a jejich stupňování. V učebnici lekce 5. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
konstrukce trojúhelníků pomocí SSS, SUS, USU |
kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku konstrukce trojúhelníku pomocí výšky a těžnice |
| Svět přírody |
Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníku. Rozpozná, porovná a objasní funkce základních orgánů (orgánových soustav) rostlin |
Stavba, výskyt a význam lišejníku, symbióza. Stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin. |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. Uvede příklady archeologických kultur na našem území. Rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí. |
římští císaři a řečníci společnost a způsob vlády v Římě - přechod od republiky k císařství, triumvirát, rizika hospodaření a zvažování jejich míry počátky osídlení území České republiky charakter člověka |
P.T: Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. P.T:Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. P.T: Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - jak se promítá "já" do jednání lidí. |
| Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost. výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis - doba Říma |
Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
Vybíjená, doplňkové sporty. Florbal Atletika |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
tvorba náčrtu čtení jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů - tvorba svícnu |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, identifikování základních orientačních prvků v textu. |