| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín „motiv“ pravidla české skladby (souvětí, věta jednoduchá, věta bezpodmětná, větný ekvivalent) |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět. Písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat. |
Slovní zásoba lekce 3 Gramatika - minulý čas průběhový a prostý. |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální. |
porozumění jednoduchému textu a vyhledání požadované informace |
Číslovky do 100. Přítomný čas sloves zakončených na - cer, - cir. Nepravidelné sloveso VER. Prezentace projektů. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Porozumění jednoduchému textu a vyhledání požadované informace. |
Práce se slovníkem. Přivlastňovací zájmena. Číslovky 101-1000. Dokončení tématu In der Schule. Úvod do tématu Essen und Trinken. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích. Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů. |
hustota látek vztah mezi hmotností, hustotou a objemem 2. a 3. Newtonův zákon moment síly |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (řády hmyzu) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (řády a zástupci hmyzu) práce s atlasem chování živočichů v přírodě (hmyz) přizpůsobení organismů různým podmínkám prostředí (hmyz) systém živočichů význam živočichů v přírodě i pro člověka |
|
| Člověk a společnost |
Rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje. Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu. Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing). Vysvětlí význam úroku placeného a přijatého. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice). Uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít. Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. |
pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje rozpočet domácnosti typy rozpočtu domácnosti bankovnictví hospodaření s rozpočtem domácnosti produkty finančního trhu pro získání prostředků úročení služby bank, aktivní a pasivní operace produkty finančního trhu pro investování pojištění státní rozpočet – zdroje a výdaje hospodářské sféry primární, sekundární, terciární, kvartérní nabídka a poptávka - trh a jeho fungování |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních prožitků. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis (renesanční umělci) vlastní výtvarné vyjádření počítačová grafika, fotografie, video, animace |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. Naplňováno v předmětu ICT |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, moderní gymnastika. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
|
průřezové téma:kooperace a kompetice |
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky, ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic (Merkur) montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|