| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
- psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou - vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Lekce 3 - porovnání minulých časů - průběhového a prostého. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
vykonávání jednoduchých činností, výběr, řazení a doplňování odpovědí |
Přivlastňovací zájmena samostatná, jak upoutat pozornost, jak se omluvit, jak vyjádřit nutnost a povinnost. Realizace a prezentace denního režimu - film, komix, karty, příběh. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma. Sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. Vykonávání jednoduchých činností. Výběr, řazení a doplňování odpovědí. |
Ostern, Ostern in Deutschland-jednoduchá slovní zásoba, Opakování pravidelných a nepravidelných sloves. Skloňování podstatných jmen ve třetím pádě. Téma: In der Schule. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. |
konstrukce čtyřúhelníků zpracování dat do tabulek a grafů čtení z grafů a diagramů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz); práce s atlasem systém organismů (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz) způsoby chování živočichů v přírodě (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz) přizpůsobení živočichů různým podmínkám význam živočichů (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz) zásady bezpečnosti |
Přírodopis 6 - str. 74-79 Vzdušnicovci - obecné znaky - mnohonožky - stonožky - hmyz |
| Člověk a společnost |
Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
obyvatelstvo světa sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce rozvojové jádro a periferie čtení z mapy, práce s texty |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních prožitků. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis (renesanční umělci) vlastní výtvarné vyjádření reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, moderní gymnastika. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-atletika-skok vysoký. |
|
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu daný model. |
zásady bezpečnosti, první pomoc při úrazu, KPR tvorba modelů z různých materiálů |
|