| Český jazyk a literatura |
identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. |
|
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. |
• zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Rozhovory se spolužáky. Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
slovní zásoba Comida y bebida, minulý čas složený - recept mucho, mucha - užití En el restaurante |
práce s textem v učebnici st. 71, gazpacho - typické recepty španělské a latinskoamerické kuchyně - využití frází z divad. představení, práce se slovníkem, rozšíření slovní zásoby |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. |
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. |
Ostern, Ostern in Deutschland-základní slovní zásoba, práce s textem. Minulý čas sloves pravidelných a vybraných nepravidelných- perfektum, préteritum. Témata: Gesundheit, Sport |
| Matematicko fyzikální základ |
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
problémové úlohy, hledání různých řešení |
individuální výuka |
| Svět přírody |
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová, rozmnožovací soustava |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Svět po druhé světové válce. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech |
Maďarsko a Polsko v 50. letech, Suezská krize, opakování ČSR 1948 - 1953. Pravděpodobný vývoj světových regionů. Příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích. |
|
| Estetická výchova |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami. |
Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Znaky hudebních stylů a slohů. |
Návrhy na malbu na plátno. Poslech hudby dvacátého století. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
Atletika, herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty. |
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice. Londýnská laťka. |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
prezentace vybraných středních škol |
|