| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
řecké drama, epos, báje |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět. Zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova - Komunikace - dovednosti pro verbální sdělování, omluva, pozdrav, prosba, řeč zvuků a slov, technika řeči, výraz řeči, komunikace v různých situacích. Slovní zásoba a gramatické jevy z lekce 5. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. |
početní operace s desetinnými čísly obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary |
|
| Svět přírody |
Vyvsvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetezcích. Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků |
Členění z hlediska výživy hub, význam hub. Stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami. |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Dodržuje zásady hospodárnosti. Na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. |
Římská republika společnost a způsob vlády v Římě práce s mapou - Apeninský poloostrov, Středozemní moře Hospodárnost multikulturalita kořeny a zrod křesťanství |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastika vybíjená doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů |
Dokončování výrobku dle vlastního plánku, počátek práce s kovem |