| Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor) slovesa (osoba, číslo, způsob, čas) tvary slov koncovky ohebných slov příčestí minulé |
|
| Anglický jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Vhodná reakce při vedení rozhovoru, sestavování jednoduchých rozhovorů se spolužáky na zadané téma. |
Tvorba otázky se slovesem mít. Otázky na vlastnictví. Tvorba krátkých filmů na motivy legend z anglicky mluvících zemí. |
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy) Založíš jednoduchý pokus. (založí jednoduchý pokus, naplánuje a zdůvodní postup, vyhodnotí a vysvětlí výsledky pokusu) Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. Vyhledáváš informace na portálech, v knihovnách a databázích. Využíváš základní standardní funkce počítače a jeho nejběžnější periferie. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
husitské války třídění organismů do skupin jednoduchý pokus - založení, stanovení postupu práce, výstupy formát písma, odstavce, vkládání obrázků využití vyhledávače Google ukládání vyhledané informace vyhledávání knih v knihovně tisk dokumentů Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT. Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech. |
| Kultura ducha a těla |
Provádíš jednoduché pěstitelské činnosti. (provádí jednoduché pěstitelské činnosti) Založíš jednoduchý pěstitelský pokus. (samostatně vede pěstitelské pokusy a pozorování) Víš, kde najít informace o sportu. (se orientuje v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště, samostatně získá informace) Vhodně reaguješ na doporučení vedoucí k vlastnímu zlepšení. (reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
půda a její zpracování, výživa rostlin založení pěstitelského pokusu a záznamu o pozorování zdroje informací o pohybových činnostech práce s informací komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály) Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - identifikování základních orientačních prvků v textu. |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - řeč těla, zvuků a slov. |
| Informatika |
Vyznačíš záporné číslo na číselné ose. (porozumí významu znaku „-„ pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí na číselné ose) Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
celá čísla, celá záporná čísla a jejich znázornění principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení) význam a užití závorek výhody sdružování čísel při sčítání několika sčítanců bez závorek |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium. |