| Český jazyk a literatura |
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
- výtah a výklad -poměry mezi souřadně spojenými větami hlavními, interpunkce, souvětí souřadné a podřadné - puristé v době národního obrození , Dobrovský, Jungmann, Kramerius, K.H. Mácha |
- práce s textem, citace, uvedené zdrojů (encyklopedie - tvorba vlastního výtahu z textu) - výklad - referát (práce s osnovou) - procvičování, test na interpunkci a věty hlavní a vedlejší - práce s textem, tvořivé psaní, četba novely Márinka (K. H. Mácha) a její rozbor - reflexe dokumentu Neslyšící syn ( v rámci festivalu Jeden svět) |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a zadaného tématu. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Tvorba rozhovorů - přítomné časy. Osobnostní a sociální výchova. |
|
| Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
- la salida, la llegada, el pasaporte - poslech a překlad textu |
- téma Letiště + rezervace v hotelu - písnička , překlad - blízká budoucnost ir +a + inf. - reflexe divadelního představení v rámci festivalu anglických a španělských divadel ZŠ Londýnská |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. |
Opakování skloňování podstatných jmen. Modální slovesa. Dokončení tématu Orientierung in der Stadt. Úvod do tématu Schule und Beruf. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
trojúhelník, čtyřúhelník, kruh, kružnice |
s tabulkami a kalkulačkou Matematický klokan (dotazy a oprava) |
| Svět přírody |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů a solí. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin vnitřní síly utvářející zemských povrch, oběh hornin zkoumání vlastností vybraných minerálů a hornin vlastnosti a využití oxidů a solí (minerály) |
|
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. (kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy) Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. |
- politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století - průmyslová revoluce v Habsburské monarchii ve srovnání se západní Evropou. - přírodní poměry České republiky - malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.zvládání stresových situací. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla hudba v proměnách času znaky hudebních stylů a slohů |
|
| Tělesná výchova |
Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. (PT: Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací. |
kondiční programy individuální rozcvičení, strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví |
PT: Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj – komunikace. |
| Člověk a svět práce |
využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam |
|