Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 12.03.2018 do 23.03.2018

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. - výtah a výklad -poměry mezi souřadně spojenými větami hlavními, interpunkce, souvětí souřadné a podřadné - puristé v době národního obrození , Dobrovský, Jungmann, Kramerius, K.H. Mácha - práce s textem, citace, uvedené zdrojů (encyklopedie - tvorba vlastního výtahu z textu) - výklad - referát (práce s osnovou) - procvičování, test na interpunkci a věty hlavní a vedlejší - práce s textem, tvořivé psaní, četba novely Márinka (K. H. Mácha) a její rozbor - reflexe dokumentu Neslyšící syn ( v rámci festivalu Jeden svět)
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a zadaného tématu. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Tvorba rozhovorů - přítomné časy. Osobnostní a sociální výchova.
Španělský jazyk vyplní základní údaje o sobě ve formuláři rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu - la salida, la llegada, el pasaporte - poslech a překlad textu - téma Letiště + rezervace v hotelu - písnička , překlad - blízká budoucnost ir +a + inf. - reflexe divadelního představení v rámci festivalu anglických a španělských divadel ZŠ Londýnská
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě. Opakování skloňování podstatných jmen. Modální slovesa. Dokončení tématu Orientierung in der Stadt. Úvod do tématu Schule und Beruf.
Matematicko fyzikální základ Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. trojúhelník, čtyřúhelník, kruh, kružnice s tabulkami a kalkulačkou Matematický klokan (dotazy a oprava)
Svět přírody Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů a solí. vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin vnitřní síly utvářející zemských povrch, oběh hornin zkoumání vlastností vybraných minerálů a hornin vlastnosti a využití oxidů a solí (minerály)
Člověk a společnost Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. (kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy) Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. - politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století - průmyslová revoluce v Habsburské monarchii ve srovnání se západní Evropou. - přírodní poměry České republiky - malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy
Estetická výchova interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.zvládání stresových situací. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla hudba v proměnách času znaky hudebních stylů a slohů
Tělesná výchova Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. (PT: Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací. kondiční programy individuální rozcvičení, strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví PT: Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj – komunikace.
Člověk a svět práce využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam