| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
Příslovečné určení báje, epos, řecké drama |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. Popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami. |
Greek myth plays - řecké báje a divadlo |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
početní operace s desetinnými čísly obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary převody jednotek (včetně času) |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismu. Adaptace organismu k různým podmínkám prostředí (ptáci) Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka |
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (ptáci) |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Řím a jeho nástup společnost a způsob vlády v Římě globální společenské, politické a hospodářské procesy čtení z mapy, práce s textem |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost |
Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Gymnastika, moderní gymnastika, estetická cvičení s hudbou. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů |
Dokončování a finální úprava výrobku. |