| Český jazyk a literatura |
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě a v souvětí |
doplněk a doplňková VV |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě |
Legendy a pověsti, práce s autentickými texty a videomateriály. Průřezové téma: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
téma La comida y bebida, En el restaurante |
- praktické využití - nácvik divadelního představení, které se odehrává v restauraci (překlad textu, výroba kulis, tvorba menu) - základní slovní zásoba La comida opakování blízké budoucnosti a budoucího času |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Test na téma Beim Arzt, Körperteile. Minulý čas sloves HABEN, SEIN-préteritum. Sloveso tun. Témata: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport. Práce s poslechovým cvičením. Tvorba rozhovorů. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita). |
Slovní úlohy na společnou práci. Využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor. |
Písemná práce na úlohy na směsi a podobnost. |
| Svět přírody |
Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. |
Zdroje složek potravy člověka Zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle. |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. |
Socialistický a kapitalistický blok (ČSR 1945 - 1948) |
|
| Estetická výchova |
Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
Počítačová grafika, fotografie. Hudební aktivity. |
Fotografický workshop: žánry, úprava fotky, rady, historie a praxe. Prezentace vlastních rapových skladeb ve skupinách. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
herní kombinace v odbíjené, gymnastika, doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
prezentace vybraných středních škol |
|