| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
přehled významných literárních děl středověkého období; tvorba a odkaz Jana Husa vyhledávání v el. katalogu Městské knihovny řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci |
+ průběžné procvičování větných členů a grafického rozboru VJ |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). |
Opakování frází "will" a "going to" k vyjádření dějů v budoucnosti. Závěr lekce 2 v učebnici. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací. |
Sloveso IR - procvičování. Rozhovory na probraná témata. Entrevista - práce s články v časopise Qué tal. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma. Sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. |
Opakovací test-roční období, měsíce, dny v týdnu, denní doby. Určování času-hodiny. Skloňování podstatných jmen ve třetím pádě. Téma: Die Wettervorhersage. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích. |
Tlaková síl 2. a 3. Newtonův zákon |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Třídí a zařadí organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - měkkýši, členovci) systém živočichů rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - měkkýši, členovci) etologie a ekologie živočichů přizpůsobení organismů podmínkám prostředí (bezobratlí - měkkýši, členovci) význam živočichů |
Přírodopis 6 - str. 61-62, 66-69 Měkkýši - hlavonožci Členovci - pavoukovci |
| Člověk a společnost |
Vysvětlí, co jsou mezinárodní aliance (NATO, EU, V4, G8, OSN a pod.) uvede rozdíly mezi sektorovým a odvětvovým hospodářstvím. |
eu, nato, vč, g8 |
|
| Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu zpěv ve skupině vlastní výtvarná tvorba |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, moderní gymnastika. |
gymnastická průpravná cvičení, cvičení s hudbou, se stuhami, s obručemi |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic zásady bezpečnosti |
|