| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
přívlastek, předmět antické báje řecké báje a pověsti |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět. |
Slovní zásoba k popisu zeměpisných údajů. V učebnici úvod do lekce 3/A. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
početní operace s desetinnými čísly převody jednotek (včetně času) |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
Rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. Posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. |
antické Řecko - Théby, Alexandr Makedonský typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné) protiprávní jednání, jeho postih globální společenské, politické a hospodářské procesy |
PT: Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - odpovědnost jedince za své činy a postoje. |
| Estetická výchova |
Porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
Gymnastika, moderní gymnastika, estetická cvičení s hudbou Doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů |
|