| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo |
|
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě |
Příběhy a legendy, převyprávění přečteného příběhu. Král Artuš a jiné legendy. Skupina A - nácvik divadelního představení. |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení |
- počasí (La previsión del tiempo) La comida y bebida |
prezentace předpovědi počasí a doporučení vhodného oblečení základní slovní zásoba - nácvik divadelních skečů na Festival divadel (výroba rekvizit) |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Opakování vedlejších vět. Sloveso tun. Práce s poslechovým cvičením. Témata: Beim Arzt, Körperteile. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic nebo soustav rovnic. Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
slovní úlohy o společné práci a další věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
V týdnu od 12.2.2018 budeme psát písemnou práci na řešení soustav lineárních rovnic a slovní úlohy na směsi. |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla. Vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. |
Stavba. funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávící. Zdroje složek potravy člověka |
|
| Člověk a společnost |
Popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní život občanů. Uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování. |
Evropská unie a ČR. Práva a povinnosti občana EU. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - fungování Evropské unie. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - čtyři svobody a jejich dopad na život člověka |
| Estetická výchova |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Vytváří a volí jednoduché doprovody. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie. Hudební aktivity. |
Návrh a realizace plakátu/obalu CD pro vlastní hudební tvorbu. Dokončování a prezentace vlastních rapových skladeb ve skupinách. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. |
herní kombinace v košíkové, doplňkové sporty. Atletika. |
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice. |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
prezentace vybraných středních škol |
|