| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
přehled významných literárních děl středověkého období referát, osnova referátu, struktura stati referátu tištěný a elektronický knihovní katalog, multimediální zdroje informací a jejich věrohodnost skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché |
přehled středověkých literárních žánrů |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Zeptá se na základní informace. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. Zjišťování informací týkající se každodenních situací a budoucnosti za použití slovních spojení a vět. |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Slovní zásoba a gramatika v lekci 2 - vyjádření budoucnosti. |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. |
Slovesa SER a ESTAR s přídavným jménem nebo příčestím. Předložky místa - procvičování. Předměty ve třídě či místnosti a jejich umístění. Sloveso IR. Slovní zásoba- orientace v prostoru. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Osobní a sociální výchova-sociální rozvoj-Komunikace. |
Poskytnutí konkrétních informací. Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma. |
Určování dnů týdnu,částí dne, času + časové předložky um, am, im Nepřímý pořádek slov ve větě oznamovací. Téma: Jahreszeiten |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
výslednice sil, skládání sil třecí síla výpočet tlaku |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Třídí a zařadí organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - kroužkovci, měkkýši) systém živočichů rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - kroužkovci, měkkýši) etologie a ekologie živočichů přizpůsobení organismů podmínkám prostředí (Kroužkovci, Měkkýši) význam živočichů |
Přírodopis 6 - str. 58-65 - kmen: Kroužkovci - kmen: Měkkýši - plži, mlži, hlavonožci |
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Procvičování slepé mapy Evropy |
Husitství snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim Práce s mapou |
červená učebnice |
| Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu zpěv ve skupině vlastní výtvarná tvorba |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, moderní gymnastika. |
gymnastická průpravná cvičení, cvičení s hudbou, se stuhami, s obručemi |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic zásady bezpečnosti |
|