| Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Rozlišíš komiks, bajku, poezii, příběh s dětským hrdinou a naučnou literaturu. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Ovládáš pravidla telefonování. (vede správně telefonický rozhovor, zanechá vzkaz na záznamníku) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzory rodu středního a ženského) slovesa (osoba, číslo, způsob, čas) tvary slov druhy a žánry dětské literatury literatura umělecká a věcná, příběh s dětským hrdinou telefonování |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč zvuků a slov, dovednosti pro verbální sdělování. |
| Anglický jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Představení se, sdělení svého věku, kde bydlí, co dělá, vlastní, umí, má/nemá rád, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Sloveso "mít". Některé skupiny nacvičují divadelní představení pro školní festival. Konverzační hodiny: jihoafrická bajka. |
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Objevuješ a zjišťuješ propojenost prvků živé a neživé přírody. (objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody) Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy) Vysvětlíš funkci ekosystémů. (zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů) Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
Lucemburkové živá a neživá příroda třídění organismů do skupin přírodní společenstva - les, louka, rybník formát písma, odstavce, vkládání obrázků |
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) |
| Kultura ducha a těla |
Pracuješ s notovým zápisem. (realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností (zpěvem, hrou, tancem, doprovodnou hrou) jednoduchou melodii či píseň zapsanou pomocí not) Hraješ na různé nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k doprovodné hře) Najdeš vhodné umístění pro své dílo. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v prostorovém vyjádření uspořádání prvků ve vztahu k vlastnímu tělu i jako nezávislý model) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
práce s notovým zápisem hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) prostorová tvorba, instalace |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností hudebního vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu. |
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ na desítky, sta a tisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel) |
sčítání a odčítání v oboru 0 - 1 000 000 zaokrouhlování na tisíce, sta a desítky zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku rozvinutý zápis čísel v desítkové soustavě |
|