| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v období předválečném a mezi světovými válkami • složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře, obecné výklady o jazyce |
|
| Anglický jazyk |
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu |
Čtení legend a příběhů (král Artuš a další) Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
- El tiempo y la ropa - nepřízvučná zájmena |
- poster k počasí + vhodnému oblečení, slovesa vazby tener que, hay que - shrnutí, práce s textem |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Práce se slovníkem. |
Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. |
Procvičování vedlejších vět se spojkami WEIL, DASS. Minulý čas sloves haben a sein. Témata: Beim Arzt, Körperteile. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy směsi, společná práce a další elektromagnetická indukce |
písemná práce rovnice s neznámou ve jmenovateli a průběhy funkcí |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla ,vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. |
stavba,funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávicí. zdroje složek potravy člověka |
|
| Člověk a společnost |
Popíše výhody spolupráce mezi státy. Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění. Vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce. |
• spolupráce mezi státy a uzavřenost - příklady, srovnání • Rada Evropy, NATO, OSN, OECD |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, objevujeme Evropu a svět - globální problémy a cesty k jejich řešení Návštěva památníku heydrichiády. |
| Estetická výchova |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Vytváří a volí jednoduché doprovody. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie. Hudební aktivity. |
Tisk linorytů různými technikami. Zpěv. Kompozice rapové písně s doprovodem - skupinová práce. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Útočené a obranné herní systémy v odbíjené a basketbalu. Kondiční formy cvičení. |
Rozcvičení, kompenzace, relaxace. Prevence jednostranného zatížení a svalových disbalancí. |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
prezentace vybraných středních škol |
|