| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché žánry středověké lit., přehled významných literárních děl středověkého období produkce projevů mluvených i psaných |
nově rozvíjející VČ - v učebnici od s. 82 |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
- popis plánů za použití vět řazených za sebou - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Slovní zásoba a fráze, vyjádření budoucnosti pomocí "will" - lekce 2. |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. |
Slovesa SER a ESTAR s přídavným jménem nebo příčestím. Předložky místa. Předměty ve třídě či místnosti a jejich umístění. Sloveso IR. Slovní zásoba- orientace v prostoru. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Práce se slovníkem. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma. Sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. |
Opakování časování nepravidelných sloves. Určování času + časové předložky um, am, im Nepřímý pořádek slov ve větě oznamovací. Téma: Jahreszeiten |
| Matematicko fyzikální základ |
Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
měření síly síla jako orientovaná úsečka výslednice sil, skládání sil třecí síla výpočet tlaku |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - ploštěnci, hlísti) systém živočichů (bezobratlí - ploštěnci, hlísti) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - ploštěnci, hlísti) práce s atlasem projevy chování živočichů v přírodě (bezobratlí - ploštěnci, hlísti) přizpůsobení živočichů různých podmínkám prostředí (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) význam živočichů v přírodě (bezobratlí - ploštěnci, hlísti) |
Bezobratlí živočichové - kmen: Žahavci - polypovci, medúzovci, korálnatci - kmen: Ploštěnci - ploštice, tasemnice, motolice - kmen: Hlísti Přírodopis 6 - str. 48-57 |
| Člověk a společnost |
Rozliší základní znaky románského a gotického umění. Uvede příklady památek na území ČR i v Evropě. |
Lucemburkové na Českém trůnu - Jan Lucemburský a Karel IV. Románský a gotický sloh - základní znaky a památky. |
|
| Estetická výchova |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu vokální projev jednotlivců i skupiny různé techniky a styly kresby a malby |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
|
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu daný model. |
zásady bezpečnosti, první pomoc při úrazu, KPR tvorba modelů z různých materiálů |
|