| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji. PT: Mediální výchova - Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení Odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru. |
- skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí - klasicismus, preromantismus, romantismus - školní slohová práce na vybrané téma |
opakování, práce s pracovním listem + cvičení v PS, příprava na test - ukázka novinového článku - práce s textem - film Amadeus (M. Forman) + vyhledávání informací - Faust (Goethe), román, charakteristika romantismu - opakovací test ( osvícenství, klasicismus, literární pojmy) - diskusní klub ohledně přečtené četby |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace, která se týká lidského těla, zdravotnictví a životních problémů. Dokáže převyprávět jednoduchý text z učebnice nebo z autentického materiálu. |
Should, shouldn´t, must, mustn´t. Testy. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
La ciudad, la cita La navidad -základní slovní zásoba k tématu La casa |
pohyb po městě, sloveso hay (umístění), sjednání schůzky na daném místě tvorba vět vztahujících se k Vánocům - použití probraných sloves - nová sloní zásoba La casa (el piso) |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. |
Předložky se třetím pádem-opakování. Předložky se čtvrtým pádem. Téma: Orientace ve městě. Opakování na pololetní test. Pololetní test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. |
práce, energie tělesa výkon, příkon, účinnost druhy energií |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. |
názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost |
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
- průběh napoleonských válek - Vídeňský kongres - práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo - právní úprava, nástin historie práva |
Referáty: Gilotina, Napoleon Bonaparte, Napoleonova smrt |
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality reflexe vokálního projevu poslech a reflexe kompozice hudební skladby |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. |
košíková doplňkové sporty sebehodnocení v dané pohybové činnosti |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj – komunikace |
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
- požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|