| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. PT: Osobnostní a sociální výchova- Kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity, tvořivosti v mezilidských vztazích Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
- druhy vedlejších vět, souvětí podřadné - zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům - charakteristika literární postavy - literatura období klasicismu a osvícenství, práce s textem, klíčové pojmy |
procvičování, opakování - opakovací testík, procvičování s učebnicí a PS, užití slov v praxi - práce s povinnou četbou - opakovací test, referáty Gulliverovy cesty a Robinson Crusoe |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká filmu, knihy či příběhu. Reaguje na písemné sdělení. |
Napíše vánoční přání, napíše své přání, popíše rozdíly v oslavě Vánoc v různých zemích světa. Minulý a předpřítomný čas - rozdíly, použití. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně PT: Multikulturalita |
- orientace v prostoru města, otázky na cestu - vánoční oslavy - práce s textem |
- předložky, slovíčka na téma La ciudad, sloveso ir a hay - praktické užití při procházce městem Las fiestas y los villancicos |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Dokončení tématu Mein Tag. Test na odlučitelné předpony+probírané téma. Předložky se 3. pádem. Téma: Advent und Weihnachtzeit. |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí a grafem. Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. |
funkce, lineární funkce, vlastnosti lin. funkcí, pravoúhlá soustava souřadnic práce, energie tělesa |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor - atmosféra názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost; vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie. |
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod. (PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod.) Přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství |
Francouzská revoluce Napoleonské války - Charta lidských práv - Práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo - Právní úprava, nástin historie práva |
|
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. |
košíková doplňkové sporty kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví sebehodnocení v dané pohybové činnosti |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací. |
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
|
|