| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. PT: Osobnostní a sociální výchova- Kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity, tvořivosti v mezilidských vztazích Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
gramatika (velká písmena, shoda přísudku s podmětem aj.) druhy vedlejších vět, souvětí souřadné a podřadné Skloňování podstatných jmen vlastních cizího původu. období vrcholného klasicismu a osvícenství |
diktát či doplňovací cvičení vedlejší věta doplňková práce se Slovníkem spisovné češtiny reprodukce textu K. Čapka, volné psaní na téma Kdybych... literární ukázky, práce s textem |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost. Reaguje na písemné sdělení. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. Formální i neformální písemné vyjádření, reakce ve větách za použití správné gramatiky. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
popis postavy, oblečení a vlastností + co ráda dělá |
slovíčka La ropa, llevar, oblíbené věci, vazba tener que + infinitiv, deber - Mi pareja ideal (Můj ideální partner) sjednání schůzky |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovním spojením a jednoduchým větám. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. |
Opakovací testík na probranou látku. Slovesa s odlučitelnou předponou. Předložky se 3. pádem. Téma: Mein Tag. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí hodnotu výrazu. Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí a grafem. |
hodnota výrazu práce, energie tělesa funkce, lineární funkce (vlastnosti lin. funkcí), pravoúhlá soustava souřadnic |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor - ATMOSFÉRA význam podnebí a vliv počasí na život organismů mimořádné události způsobené přírodními vliv v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných událostech názvy a značky chemických prvků |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie. |
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod. (PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod.) Přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství |
- Velká francouzská revoluce - Charta lidských práv - Práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo - Právní úprava, nástin historie práva |
|
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality reflexe vokálního projevu |
|
| Tělesná výchova |
Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. |
bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu speciální vyrovnávací cvičení košíková doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. |
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
- Problematika trhu práce, druhy prací |
|