| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
• slovesné tvary • literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza. Literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) • skladba věty jednoduché, větný člen, typy přísudků |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
- porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) -zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká buď minulých událostí nebo stravování a jídla, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Opakování minulého času a závěr lekce 3 v učebnici. Úvod do tématu Food and drink (lekce 4) |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel. Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary. Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary. Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. |
početní operace s celými čísly pravidla přednosti početních úkonů úsečka, přímka, polopřímka, kruh, kružnice, mezikruží, n - úhelníky tělesa vodič, izolant |
|
| Svět přírody |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Vytváří a využívá myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
základní kartografické, geografické a topografické pojmy Afrika |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. Objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí. |
Indie, Čína možnosti změny člověka sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti lidská identita, její zdroje a nezadatelnost |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis intonování písní |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
Basketbalová průprava - dvojtakt. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů |
Výroba mlýnku. |