| Český jazyk a literatura |
využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. PT: Mediální výchova- Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality |
- poznámky, výtah , produkce vlastního textu - opakování větných členů,doplněk - literární druhy a žánry, jazyková a tématická složka díla, archaismy - práce s textem a poslech - Cestopisy |
Cestopis - práce s textem Jana Wericha, referáty (cestovatelé 20. století), shromažďování materiály, práce na vlastním cestopisu dle pokynů - shrnující test |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých autentických materiálech. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Práce s textem - New York, příběhy. Zapojování slovních spojení a vět do textu. Poskytování informací týkajících se běžných témat za pomoci slovních spojení. |
|
| Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života |
- Países y nacionalidad, poslechová cvičení, konverzační otázky - Objetos en la clase- sloveso estar a předložky Asignaturas - školní předměty |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět, porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématu každodenního života a hledání konkrétní informace. |
Opakování skloňování podstatných jmen. Předložky se 3. a 4. pádem. Téma: Mein Zimmer |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu. Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu. |
druhá mocnina, příklady zkoumání pohybu různých těles v okolí druhy pohybů, relativita pojmů klid a pohyb relativní rychlost |
|
| Svět přírody |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. |
vnitřní procesy v přírodní sféře vnější procesy v přírodní sféře eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch; oběh hornin a vody fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor |
|
| Člověk a společnost |
Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. Opakování 7. ročníku |
- Habsburkové na českém trůnu do Bílé hory - Baroko v českých zemích |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
košíková doplňkové sporty tělesná a duševní hygiena základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice. Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
|
|