| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
Slovní druhy tvary duálové shoda přísudku s několikanásobným a všeobecným podmětem skloňování jmenné |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, cestování a minulých událostí za použití vět. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k tématu cestování. |
Úvod do tématiky minulého času prostého. Učebnice - lekce 3/A a B. Anglické divadelní představení Love in the Jeans Department. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
rozklad na součin prvočísel, nejmenší společný násobek, největší společný dělitel zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles převody jednotek (včetně času) |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. Vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
společné znaky nejstarších starověkých civilizací. přírodní oblasti, podnebné oblasti lidé v nouzi, v ohrožení, solidarita a pomoc čtení z mapy, práce s textem |
Mezopotámie Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - prosociální chování (neočekávání protislužby). |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, basketbal |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
vlastnosti technických materiálů základní obrábění materiálů |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - řeč předmětů Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice - dovednost navazovat na druhé, organizace práce ve skupině. |