| Český jazyk a literatura |
Určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. |
slovní druhy a jejich třídění tvary slov podstatná jména (rod, číslo, pád a vzor) slovesa (osoba, číslo, čas a způsob) |
Opakování ze 4. ročníku |
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým zřetelně vysloveným slovům a větám, které souvisejí s probíranými tématy. Rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života. |
Slovní zásoba a jazykové prostředky související s trávením volného času, zájmů, bydlení a zařízení. Rozpozná známá slova a slovní spojení v pomalém projevu. |
Rozřazovací testy a rozdělení žáků do skupin. |
| Člověk a jeho svět |
Zprostředkuje ostatním zkušenosti, zážitky a zajímavosti z vlastních cest a porovná způsob života a přírodu v naší vlasti i v jiných zemích. Vysvětlí na základě elementárních poznatků o Zemi jako součásti Vesmíru souvislost s rozdělením času a střídání ročních období. Rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik. |
Zážitky, zkušenosti, zajímavosti z cest. Úvod do tématu vesmír - základní pojmy. Opakování Jagellonců |
|
| Kultura ducha a těla |
Užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Projevuje přiměřenou samostatnost a vůli pro zlepšení úrovně své zdatnosti. Zvládá základní techniku speciálních cvičení, koriguje techniku cvičení podle pokynů učitele. zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně |
Plošné vyjádření linie a barevné plochy. Vybíjená, minibasketbal - průpravné hry. Tělesná zdatnost Názvosloví Zpěv písní. |
Opakování not |
| Informatika |
Zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel. Provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel. Řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel. (Slovní úlohy řešené jednou a dvěma počteními operacemi.) |
Zaokrouhlování na miliony, tisíce, sta a desítky. Písemné sčítání, odčítání, násobení. Čísla větší než milion. Slovní úlohy řešené jednou a dvěma počteními operacemi. |
Opakování rovinných obrazců, malé násobilky, ... ze 4. ročníku |