| Český jazyk a literatura |
Určíš slovní druhy. Píšeš i/y v koncovkách podstatných jmen, určíš pád, číslo, rod a vzor. U sloves určíš osobu, číslo, čas a způsob. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Sestavíš osnovu vyprávění. (sestaví osnovu vyprávění a posuzuje úplnost či neúplnost jednoduchého sdělení) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
slovní druhy a jejich třídění podstatná jména (pád, číslo, rod, vzor) tvary slov vnímání podrobností ve sdělení a posuzování jejich významu v celku posouzení úplnosti x neúplnosti daného slohového útvaru |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. |
| Anglický jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Popis skutečnosti se kterými se běžně setkává (předměty, zvířata, činnosti..), za použití slovních spojení a vět. |
Odkud jsi? Cizí země, sloveso BÝT, rodina. |
| Člověk a jeho svět |
Objasníš historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Popíšeš vývoj člověka. (rozlišuje jednotlivé etapy lidského života a orientuje se ve vývoji dítěte před a po jeho narození) Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
Svátek Cyrila a Metoděje, 17. listopad První Přemyslovci vývoj člověka základní ovládání programu práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu psaní a mazání textu |
Osobnostní a sociální výchova, Seberegulace a sebeorganizace - organizace vlastního času, plánování učení a studia. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) |
| Kultura ducha a těla |
Rozlišuješ kvality tónů. (rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby) Při výtvarném tvoření se snažíš zachytit linie, tvary, objemy, a kontrasty. (při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky výtvarného vyjádření, porovnává je na základě Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování prvky vizuálně obrazného vyjádření - linie, tvary, objemy, světelné a barevné kvality, textury - jejich jednoduché vztahy (podobnost, kontrast, rytmus), jejich kombinace a proměny v ploše, objemu a prostoru. |
|
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Narýsuješ kruh, kružnici, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce) Sestrojíš kolmice. (sestrojí kolmice) Průběžně naplňované výstupy dle ročního plánu. |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem, písemné sčítání a odčítání do 1000 rýsování obdélníku, čtverce kolmice a průsečík kolmic |
|