| Český jazyk a literatura |
Rozlišíš slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma a synonyma. (porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová) Používáš ve slovech správné koncovky. Správně píšeš slova se skupinami bě/bje, vě/vje, pě a slova se zdvojenými souhláskami. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku) Píšeš správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. (píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách) |
slova jednoznačná, mnohoznačná, antonyma, synonyma opakování - kořen, předpona, přípona vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a s pečlivou výslovností. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v pomalém a zřetelném projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Opakování slovní zásoby a vět z třetího ročníku, rozřazení žáků do skupin, úvodní hodiny v jednotlivých skupinách. Jednoduché pozdravy a konverzační fráze. Úvod do tématu - Anglicky mluvící země. |
| Člověk a jeho svět |
Určíš polohu svého bydliště. (určí a vysvětlí polohu svého bydliště nebo pobytu vzhledem ke krajině a státu) Určíš světové strany. (určí světové strany v přírodě i podle mapy, orientuje se podle nich a řídí se podle zásad bezpečného pohybu a pobytu v přírodě) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Plánuješ účelně svůj čas. (účelně plánuje svůj čas pro učení, práci, zábavu a odpočinek podle vlastních potřeb s ohledem na oprávněné nároky jiných osob) Dodržuješ pravidla dobrého soužití. (vyvodí a dodržuje pravidla pro soužití ve škole, mezi chlapci a dívkami, v rodině, v obci (městě) Respektuješ pravidla bezpečné práce s hardware i software a postupuje poučeně v případě jejich závady. Využíváš základní standardní funkce počítače a jeho nejběžnější periferie. |
poloha místa určování světových stran pravěk denní režim - plánování, uspořádání času pravidla dobrého soužití pravidla práce s počítačem ovládání počítače |
|
| Kultura ducha a těla |
Udržuješ pořádek na pracovním místě. (udržuje pořádek na pracovním místě) Hraješ na různé nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k doprovodné hře) Při výtvarném tvoření využíváš kresbu i malbu. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v plošném vyjádření linie a barevné plochy) Aktivně se účastníš rozcvičky. (zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením) Reaguješ na smluvené povely a signály. (užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví) |
příprava práce, organizace pracovního místa hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) kresba, malba příprava organismu před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a napínací cvičení komunikace v TV (základní tělocvičné názvosloví, smluvené povely a signály) |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu. |
| Informatika |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Narýsuješ kruh, kružnici, čtverec a obdélník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla rýsování kruhu a kružnice |
|