| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
český a světový realismus větný ekvivalent, přístavek, zvláštnosti větné stavby |
interpretace uměleckých textů, dokončení referátů a interpretací přečtených knih konfrontace informačních zdrojů opravné testy |
| Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
• porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) |
Odívání, rozhovory při výběru oblečení. (Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.) |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Slovní zásoba En el aeropuerto, La ciudad Tázací zájmena |
- pohyb po letišti a cestování - výlet do města na zmrzlinu, pohyb po městě |
| Německý jazyk |
Stručně reaguješ na jednoduché písemné sdělení. Rozumíš jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Zapojíš se do jednoduchých rozhovorů. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. Deutschland, Österreich und Schweiz. Shrnutí všech probraných témat. |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel; určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem; v rámci procvičování: analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel; užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů; |
opakování pojmů nejmenší společný násobek a největší společný dělitel; tepelná izolace - vedení tepla |
ve dnech 13.6. a 14.6. budou probíhat opravy |
| Svět přírody |
Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek se kterými zatím pracovat nesmí. Aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemické reakce v praxi a při přecházení jejich nebezpečnému průběhu. |
ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení katalyzátory |
LP: Připraví prakticky roztok daného složení. Změří reakci univerzálním indikátorovým papírkem. |
| Člověk a společnost |
Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva. Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství fair trade, ochrana životního prostředí ekologické a environmentální problémy lidstva |
|
| Estetická výchova |
Porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. Rozpozná některé z tanců různých stylových období. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
• utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla • hudba a tanec v průběhu staletí • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření • počítačová grafika, fotografie, video, animace • interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních • komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
Návštěva galerie - pracovní list Taneční workshop, diskotéka. Prezentace výtvarného umění vybrané kultury a vlastního uměleckého díla touto kulturou inspirovaného. Příprava videa pro rozloučení s devátým ročníkem. Průřezové témata: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - šíření tanečních vzorů, globalizace umění, kultury. Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality - používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - základy orientace na mapě, základy orientačního běhu. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v odbíjené. Osvojené pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v doplňkových sportech. |
topografické značky volejbalová průprava |
Od 5.6. do 9.6. se budou žáci 8. ročníku věnovat netradičním sportovním aktivitám v rámci ozdravného pobytu. (longboardy, koloběžky, in-line brusle, slackline, lanové centrum, padleboard, v případě nepřízně počasí: lezecká stěna). Orintace na mapě v terénu, práce s buzolou. |
| Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
inflace |
|