| Český jazyk a literatura |
Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (práce s chybou gramatickou, lexikální, syntaktickou). Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát (spisovatel, dílo). Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
veškeré probrané učivo mluvnice, tvarosloví renesanční autoři- Boccaccio a Villon. vznik národních jazyků a jejich význam větné členy, druhy vedlejších vět |
příprava na test, samostatné vyhledávání informací, práce s textem opakovací test |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, škole, kamarádech a životě ve Velké Británii. Rozumí informacím v poslechových textech, které se týkají anglicky mluvících zemí. |
Prezentace Velké Británie, písnička, kvíz. |
Test - přesun z minulého období. |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky - sloveso IR, PREFERIR, téma La ciudad |
Entrevista, rozhovory dle otázek, překlad rozhovoru ze španělského časopisu. - orientace ve městě, jak se zeptat na cestu |
| Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení. Tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky. |
Opakování dosud probraných tématických celků a gramatiky. Závěrečný test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. |
"zpracování dat do tabulek a grafů čtení z grafů a diagramů" "četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr" |
|
| Svět přírody |
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - populace, společenstva, ekosystémy. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků názory na vznik života vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím ekosystém ekosystém, populace, společenstvo živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy potravní řetězce krajinná sféra krajina |
PT: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - nerovnoměrnost života na Zemi Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina Pozn.: Výstupy týkající se ekosystému a krajiny budou naplňovány i v rámci ozdravného pobytu. |
| Člověk a společnost |
Projektové vyučování: Zámořské objevy Příčiny a důsledky zámořských plaveb. Práce s atlasem, zakreslování plaveb evropských mořeplavců. Pohyb obyvatelstva světa v důsledku objevení Nového světa. Multikulturní mozaika Latinské Ameriky jako výsledek objevů. Prezentace- Milovice, Skokanský můstek Mamut, Bojnický zámek. zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. |
|
|
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
• intonování písní • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
Míčové hry, gymnastika, doplňkové sporty |
|