| Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
gramatická pravidla, psaní čárek v souvětí, větné členy - opakování + rozšíření příslovečných určení, druhy vedlejších vět literatura období husitského renesance a humanismus - úvodní hodina slohový útvar životopisu |
test větné členy, vedlejší věty - druhy, procvičování - test Jan Hus, Petr Chelčický, reforma pravopisu Základní rysy humanismu a renesance, odlišnosti středověké sakrální literatury. - zhodnocení práce Ráno, úvod do životopisu (vlastní psaní + práce s učebnicí) |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše krátký text a stručně popíše Velkou Británii. |
Konverzační obraty a fráze. Orientuje se na mapě a zná základní reálie Velké Británie. |
Test 3. lekce |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
- sloveso IR, předložky místa, fráze týkající se pohybu po městě, po ZOO - procvičování probraných témat (otázky na věk, Me gusta..., Dónde está...) |
číslovky do 100 zpěv písničky, reálie španělsky mluvících zemí |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Porozumění jednoduchému textu a vyhledání požadované informace. Používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací. |
Téma: Essen und Trinken Procvičování 3. pádu podstatných jmen, přivlastňovacích zájmen. Číslovky 101-1000. |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů. |
zpracování dat do tabulek a grafů čtení z grafů a diagramů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr moment síly- výpočty ze vzorce, páka |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (hmyz s proměnou dokonalou) systém organismů (hmyz - dvoukřídlí, blanokřídlí) význam živočichů struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků názory na vznik života |
PT: Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - nerovnoměrnost života na Zemi |
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. Posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice) |
- Německá reformace (Luther a protestanté) - Význam vlády Jiřího z Poděbrad v českých dějinách (Království dvojího lidu, aliance proti Turkům) - Jagellonci v Čechách - Nástup Habsburků na český trůn (Ferdinand I. Habsburský) - Humanismus a renesance v Itálii |
Opakování: Jan Hus, husitská hnutí, husitské války a jejich důsledek |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
• intonování písní • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. |
| Tělesná výchova |
Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve vybraných sportech. Usiluje o zlepšení tělesné zdatnosti. |
Přehazovaná, gymnastika - hrazda. Doplňkové sporty. |
|